ANGLÈS CREATIU: DIBUIX, PLÀSTICA I MANUALITATS

 

Oferim aquest taller conscients de la necessitat d’expressió dels nens i nenes, expressió en el sentit més ampli de la paraula. Per una banda, l’expressió i comprensió de l’idioma. El fet d’impartir aquest taller en anglès, ajuda a integrar aquesta llengua en la pràctica diària dels nens. L’anglès s’aplica de forma pràctica en un nou context, i això afavoreix l’assimilació. I per l’altra banda, l’expressió artística mitjançant les arts plàstiques, el dibuix i les manualitats.

 

Això de les manualitats pot semblar força innocent, però se sap que qui mou correctament els seus dits, també té idees i pensaments flexibles, mentre que, qui els mou torpement, posseeix un intel·lecte maldestre i idees i pensaments poc flexibles. Val la pena, doncs, fomentar les manualitats i reconèixer la importància que tenen en el desenvolupament intel·lectual.

 

Deixant ja de banda la seva repercussió en el intel·lecte, ¿heu pensat mai que aquestes activitats permeten als nens desfogar-se? Quan un nen està enrabiat, gaudeix més empastifant un paper en vermell que trencant qualsevol cosa. El maneig dels colors allibera d’una forma harmoniosa i pacífica els més ardents estats d’ànim. Conseqüentment, per als nens, amb la seva intensa vida afectiva, la manera ideal d’alliberar-se de la tensió interna i donar sortida a les emocions hauria de ser l’ocupació amb colors.

 

Al nostre taller, potenciem la facultat creadora independent. El nen ha de treballar en base a la seva pròpia voluntat, no partint de res que se li hagi prescrit. Així doncs, el mestre ajuda als alumnes a realitzar les seves pròpies intencions més que no pas dictant què fer. El mestre organitza el treball dels nens i els recolza. Hem de permetre que els seus instints creatius aflorin.  

 

Tenim molt en compte les fases dels cicle evolutiu dels nens. Els més petits treballen primer amb els colors, després amb el contorns, les formes, les textures i els volums. Al voltant dels 12 anys, els nens arriben a una edat en que cada cop mostren més comprensió per les funcions mecàniques. Per exemple, el que intenta elaborar una joguina, diguem-ne, una marioneta, no pot menys que unir les seves dots inventives, tècniques i estètiques. Tot un repte!